טיפים חשובים לבחירת ריהוט גן

המרחב הביתי אותו כולנו דואגים לטפח ושואפים לעצב, כבר מזמן אינו מוגבל לתחומי הסלון ועיצוב הפנים בלבד. הגינה, מהווה חלק בלתי נפרד מבתינו, ועומדת במרכז תשומת הלב של מעצבים ובעלי בתים שמעוניינים להקרין יוקרה, טעם טוב ואיכות חיים גם בחצר הפרטית. איך לבחור ריהוט גן שיהיה גם עמיד, נוח ופרקטי וגם מעורר השראה בעיצובו? כל הטיפים החשובים שכדאי לקחת לתשומת הלב רגע לפני שמזמינים ריהוט גינה – במאמר שלפניכם.
אל תתנו לשפע לבלבל אתכם

היות וריהוט החוץ העכשווי כולל מגוון עצום של פריטים בשפע סגנונות עיצוביים, החל משולחנות וכיסאות, עבור בפינות קפה וזולה, מערכות ישיבה ונדנדות וכלה במטבחי חוץ מרהיבים, חשוב לשמור על שפה עיצובית אחידה וכיוון ברור. בחרו לכם את הסגנון שלכם, בין אם מדובר בריהוט כפרי-קלאסי, טאץ' אתני או מראה מודרני, ונסו לדבוק בו, על מנת שהתחושה שתתקבל תהיה הרמונית, ותיצור אווירה אחידה, בה הפריטים השונים מתכתבים זה עם זה.
הקפידו לבחור במוצרים בעלי עמידות גבוהה

כאשר בוחרים פריטי ריהוט לגינה, ובעיקר בארץ, יש להתחשב בתנאי מזג האוויר הישראלי, הכולל קרינת שמש קופחת בקיץ, וגשמים בחורף. אלו עלולים לגרום להתבלות ולדהיית פריטי ריהוט החוץ, במידה והם עשויים מחומרים בלתי עמידים. לפיכך, יש להקפיד כי כל המוצרים אותם תרכשו נושאים תוו תקן ועשויים מחומרים עמידים, שמחזיקים מעמד בסביבה החיצונית, לאורך זמן רב.
בחרו בדים וריפודים העמידים בפני קרינת השמש

לתחום הבדים חשיבות עליונה, בכל הנוגע לריהוט גינה. בדי ריפוד רגילים לא יחזיקו מעמד בגינה שלכם לאורך זמן, היות והחשיפה לקרינת ה- UV  של השמש ולרטיבות הגשם בחורף, תאיץ את התבלותם. לאור זאת, יש להקפיד על בחירת פריטי ריהוט שמרופדים בבדים ייעודיים לגינה ולסביבה החיצונית, ואשר מותאמים באופן ממוקד למטרה זו.
העדיפו פריטים בעלי כיסוי הניתן לכיבוס או להחלפה

מומלץ לבחור במערכות ריהוט ופריטים משלימים בעלי כיסויים שניתן להסיר, לצרכי כביסה או החלפה. פריטים המאפשרים טיפול נאות בריפודיהם, יחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר וישמרו על מראה חדש ונפלא גם אחרי שנים של שימוש.
בחרו את פריטי הריהוט לגינה בהתאם לצרכים שלכם ולשטח העומד לרשותכם

לא תמיד קל לבחור בפריטי הריהוט הנכונים על מנת למקסם את הנאתכם מהשהייה בגינה. ככלל, במידה ויש לכם גינה רחבת ידיים, רצוי שתשקלו לשלב בה שתי מערכות ישיבה לפחות: מערכת של שולחן אוכל וכיסאות לארוחות והגשת אוכל, ופינת ישיבה הכוללת ספות נוחות ושולחן קפה בה תוכלו להסב בנוחות בתום הסעודה או בכל עיתוי אחר. לעומת זאת, במידה והשטח העומד לרשותכם מוגבל, כדאי לכם לשקול מהו השימוש העיקרי המיועד בעת שהייתכם בגינה, ולרכוש מערכת ישיבה שתואמת את צרכיכם ואינה תופסת מקום רב מידיי.
לפני הכול – ערכו מדידה מדויקת של השטח שברשותכם

בין אם מדובר במרפסת, גינה קטנה ואינטימית או גן רחב ידיים, חשוב להתחיל את תהליך עיצוב הגינה ורכישת פריטי ריהוט חוץ ממדידה מדויקת של שטחה. מומלץ לשרטט את שטח הגינה בשרטוט הכולל מידות מדויקות, וכן סימונים של דלתות, עצים, מדשאה אם יש, חיבורי חשמל, עציצים וכיוצא בזה. זאת, על מנת שאפשר יהיה לתכנן באופן מושכל את פינות הבישול ומטבח החוץ, מיקומי פריטי הריהוט השונים, אזור נוח לנדנדה או ערסל ולשאר האביזרים אותם תרצו לשלב. זכרו – מדידה מדויקת ותכנון נכון הם ערובה לעיצוב שיהיה לא רק יפה, אלא גם נוח ומרווח.

ערכו רשימה של מכלול פריטי הריהוט לגינה הנחוצים לכם

רשימה מפורטת, בה כתוב בדיוק לאלו רהיטים אתם זקוקים, וכן איזה מידות וסגנון אתם מחפשים, יכולה לסייע לכם להתמקד ולהיות מכוונים באופן מדויק לצרכים ולרצונות שלכם. לעתים, תהליך בחירת פריטי הריהוט עלול להשכיח מכם מוצרים שחשובים לכם, ומנגד ראיית התמונה השלמה באמצעות רשימה מפורטת, תדרבן אתכם לנהל באופן מחושב ונכון את חלוקת התקציב הכלכלי כמו גם השטח העומד לרשותכם, כך שבסופה של הרכישה תוכלו ליהנות באופן מקסימלי מהשהות בגינה שלכם.

הימנעו מעומס וויזואלי או מרחבי

כמו בכל תחום אחר בחיים, גם בגינה נכון הביטוי :"תפסת מרובה – לא תפסת". גם אם כל פריט ריהוט שתבחרו לגינה שלכם יכול להיות מרהיב בפני עצמו – חשוב להתאים ביניהם, ולא להעמיס סגנונות או גוונים רבים מידיי, אשר עלולים ליצור רושם צעקני, ולהעמיס מבחינה ויזואלית של נראותה של התוצאה שתתקבל. בנוסף לכך, לא פחות חשוב להימנע מעומס מרחבי, ולשבץ בגינה שלכם פריטי ריהוט שיאפשרו מעבר נוח ותחושה מרווחת וחופשית. כדי להגיע לתוצאה שאינה עמוסה מידי, מומלץ לתכנן באופן קפדני מראש את עיצוב הגינה, ולתת את הדעת למרווחים שבין רהיט אחד למשנהו.
שבצו פריטים משלימים בטוב טעם שיחמיאו לגינה שלכם

ממש כמו בעיצוב חלל הפנים של הבית, גם בגינה מומלץ תחילה לרכוש ולמקם את מערכות הריהוט המרכזיות, ורק לאחר מכן לבחור אביזרים ופריטים משלימים שונים. מיטות שיזוף מפנקות, ערסל שממוקם בפינת חמד, כריות רכות שמוסיפות צבע, נדנדה כיפית – אלו הן רק חלק מהאפשרויות שיכולות לשדרג את הגינה שלכם, וישתלבו היטב בהתאמה למערכת הישיבה המרכזית שתבחרו.
אל תתפשרו על איכות פריטי ריהוט החוץ שלכם

בכל הנוגע לפריטי ריהוט החוץ – האיכות היא זו שקובעת, אף יותר מאשר בתחום הרהיטים הביתיים. אין לשכוח, שריהוט גינה אמור להחזיק למשך שנים רבות בתנאי מזג האוויר הישראלי ובמרחב החיצוני. לכן פריטי ריהוט שנראים נהדר בקטלוג, וייראו נפלא גם בשנתיים הראשונות שלהם בחצר, עלולים להתבלות, לדהות ולהתקלקל לאחר זמן אורך יותר, אם אינם נושאים בתוו תקן או שהם עשויים מחומרים בלתי איכותיים. לפיכך, הקפידו לרכוש פריטי ריהוט גן העומדים בדרישות התקניות וודאו שחומרי הגלם הנם הטובים ביותר. כך תבטיחו את הנאתכם מריהוט הגן שלכם למשך שנים רבות.
הציבו את הנוחות בראש סדר העדיפויות שלכם

בסופו של דבר, זה לא רק המראה או אפילו האיכות, שקובעים. חשוב מאוד שיהיה לכם נוח בגינה שלכם, כך שכל שהייה בה תהיה מפנקת ככל הניתן, לכם ולאורחים שלכם. לכן, שימו לב לנוחות הכיסאות, רכותם של הריפודים ולתמיכת משענות הגב של מיטות השיזוף ומושבי הנדנדות, והעדיפו פריטי ריהוט שיהיה לכם נעים לשבת או לשכב עליהם.