ערסלים בגינה – פינוק לכל המשפחה

כשזה מגיע להתרגעות בגינה הפרטית או במרפסת הנפלאה שלכם, המהווים את חיק הטבע הקרוב ביותר לבית, אין כמו להתפנק על ערסל איכותי ונוח, להתנדנד בעצלתיים, ולשכוח מכל מה שמטריד אתכם! לא פלא שהערסלים תפסו מקום מרכזי בתחום ריהוט הגן, ונהנים מפופולאריות שרק הולכת ועולה משנה לשנה. אחרי הכל, הערסל מאפשר לכם להשרות אווירה אקזוטית של חופשה חלומית, נותן רמה של נינוחות ורביצה שאין שנייה לה, וגם משעשע ומשמח את הילדים. אלו פרמטרים כדאי לכם לקחת בחשבון כדי לבחור את הערסל המושלם לגינה? על כך במאמר הבא.
 
 

למה אתם צריכים ערסל בגינה ומה זה יכול לתת לכם

ערסלים, בראש ובראשונה, מספקים לבעליהם חוויה מענגת ומפנקת, של נדנוד קליל ומרגיע, שמשפר פלאים את מצב הרוח. ניתן להבין את השפעת הנדנוד על מצב רוחנו לאור חוויות ינקותנו, בהן נדנודה וערסולה של האם מרגיעה את התינוק ונוסכת בו שלווה וביטחון. אין פלא אפוא, שרבים מאתנו, המגיעים להתרווח בגינה לאחר יום או שבוע עבודה עמוסים, ומבקשים להשתחרר מלחצי היומיום – ייהנו מהתרגעות בערסל נעים ונוח.  בנוסף, הערסלים מתקשרים אצלנו באופן אינטואיטיבי לאווירת חו"ל ונופש, ויכולים להעניק לנו חוויית חופשה בשגרת היומיום שלנו, ממש כמו בבית מלון יוקרתי או צימר מפנק.

גם הילדים שלכם ישמחו להשתעשע עם ערסל

ידוע לכל כי נדנדות גינה וערסלים משמחים ילדים, מאחר והם מהווים מעין מתקן שעשועים ביתי, שניתן ליהנות ממנו יום ביומו, מבלי לצאת מהבית. ילדיכם אוהבים להתנדנד, וייהנו יותר מהשהות בגינה כשיהיה להם ערסל איכותי להשתעשע בו. כך, תוכלו לרוץ פחות לגני שעשועים, וליהנות משקט ושלווה בגינה שלכם, בעוד ילדיכם מעסיקים את עצמם בנדנוד מהנה בערסל, ומנדנדים אחד את השני, מה שיוצר הזדמנות למשחק משותף בין האחים. מובן, שאתם יכולים גם להתנדנד אתם, וליהנות מזמן איכות מרגיע ומקרב יחדיו.

הערסל מספק דרך נפלאה להרגעת תינוקות והרדמתם

אם יש לכם תינוק, ערסל ישיבה בגינה או במרפסת או אפילו בסלון בהחלט יכול לסייע לכם להרגיעו ואפילו להרדים אותו, בעת שאתם נחים לכם בכיף בחיק הטבע. השפעתו המרגיעה של ערסלים על תינוקות היא ממש פלא, שיכול לחולל שינוי משמעותי בשגרת חייכם, ולשחרר אתכם פעמים רבות מרגעי בכי מתמשך בקלות ובנעימות, שירגיעו גם אתכם עצמכם. הרי נעים וקל הרבה יותר להרגיע או להרדים את התינוק בגינה הפרטית שלכם, באוויר הצלול, כשהוא מתנדנד על ערסל, מאשר לצאת בכל פעם עם המנשא או העגלה להליכה ממושכת או לנסות לגרום לו להירדם בחדרו.

מידת השימוש בערסל

בימים עברו היו בשימוש בעיקר ערסלי בד פשוטים, שנקשרו משני צדיהם לעצים יציבם, וסיפקו מענה מפנק ומשעשע למבוגרים ולילדים כאחד. ואמנם, ערסל בד מהווה פתרון נייד, שכיום משתמשים בו בעיקר כציוד מחנאות ונופש. במידה ותרצו להשתמש בערסל בגינה שלכם לעתים תכופות יחסית ובאופן קבוע, מוטב לכם לבחור בדגם מודרני ומתקדם, הכולל מסגרת מעץ איכותי או מתכת אל חלד, אשר אינו מצריך תמיכה חיצונית.
יתרון נוסף של הערסלים החדשים, טמון בכך שהם ניתנים להצבה בכל מקום, ואינם מגבילים אתכם רק לאזור בו יש עצים, מה שעשוי להיות חיוני במיוחד גם לבעלי גינה שצמחייתה עבותה פחות מיער של ממש. הרי לא לכולנו יש עצים חזקים דיים כדי להחזיק את משקל גופנו על גבי ערסל, ובכל זאת סביר שלא נרצה לוותר על התענוג של נדנוד אטי ומרגיע באוויר הצלול והרענן.

עמידות וסגנון עיצובי

מצד אחד, אתם וודאי רוצים ערסל מחומר טבעי שישתלב היטב באווירה הנינוחה של הגינה או המרפסת שלכם. מצד שני, ידוע שחומרים טבעיים מתבלים בקלות רבה יותר תחת קרני השמש החזקות ורטיבות הגשם בימות החורף. אז מה לעשות? הפתרון המומלץ הוא לבחור בערסל מחומר סינטטי עמיד בעל מראה טבעי. כאלו בדיוק הם ערסלי הגן מבית לוצ'יאנו אינטרנשיונל, העשויים ראטן סינטטי, בעל סיבי PVC חזקים ואיכותיים ועמידות מושלמת בפני תנאי מזג אוויר, הניחנים במראה טבעי ומרהיב, ומגיעים בשלל דגמים, גוונים ועיצובים. בנוסף, ראוי לציין ששלדת הערסלים שלנו עשויה מתכת אל-חלד חזקה ואיכותית, התומכת באופן אופטימלי במשקלים גבוהים, ועמידה לאורך זמן בפני פגעי השמש והלחות. זאת ועוד: בדי הריפוד של הכריות המפנקות, עמידים בפני דהייה, וניתן להציב אותם ללא חשש בגינה, כי הם שומרים על מראה נפלא גם שנים רבות אחרי רכישתם.

בחירת המיקום

בדומה לערסל המסורתי, גם ערסלי הגן המתקדמים של היום ניתנים לניוד, מה שיאפשר לכם לשנות את מיקומם בהתאם לצורך ולהעדפה, בתקופות שונות במהלך השנה, או אפילו לפי כיוון הצל וקרני השמש בשעה מסוימת. עם זאת, רצוי לבחור לערסל שלכם מיקום נוח, שמספק מרחב מרווח לנדנוד בלי שתמצאו את עצמכם נתקעים באף רהיט אחר. בנוסף, מומלץ לקחת בחשבון מיקום בו הקרקע יציבה או מיושרת, מה שיגביר את יציבותו של הערסל. כשאתם בודקים ומחפשים אחר המיקום האופטימלי לערסל שלכם, קחו בחשבון כמטר וחצי מרחב קדימה ואחורה, בנוסף לשטח אותו תופס המוצר עצמו. מיקם מושכל של הערסל, יאפשר לכם ליהנות ממנו באופן אופטימלי, בלי למצוא את עצמכם מתנגשים בפריט ריהוט אחר או אחד בשני, כך שתוכלו למחות את מרב ההנאה מהנדנוד המרגיע.

ערסל או נדנדת גינה

ערסלי הגן החדשניים שקיימים כיום, מתאימים במרבית המקרים לנשיאתו של משתמש אחד, ותומכים באופן בטיחותו במשקל של עד כ- 150 ק"ג. אם ברצונכם להתנדנד יחדיו, שני אנשים או יותר, מוטב לכם לבחור בנדנדת לגינה, שלה מושב רחב יותר וכושר נשיאת משקל גבוה. נדנדות הגינה מגיעות אף הן במבחר מרהיב של דגמים ועיצובים, ומשדרגות את נראות הגינה בצורה יוצאת מן הכלל.

עם זאת, אם ברשותכם מרחב מוגבל, ייתכן שערסל איכותי בעיצוב טבעי ועמידות גבוהה, יוכל לספק לכם פתרון מפנק ונוח, שלא יעמיס על המרחב. במידה וקשה לכם להכריע בין נדנדת גינה לערסל, ייתכן ותוכלו להיעזר בשרטוט עם מידות של הגינה, כדי לאמוד נכונה את השטח שברשותכם, ולבדוק איך ייראה המרחב בשילוב של ערסל או של נדנדה. נציגינו בלוצ'יאנו אינטרנשיונל ישמחו לסייע לכם בייעוץ מקצועי ומידע מפורט, על מנת שתבחרו את האפשרות הטובה ביותר לצרכים שלכם ולגינה או המרפסת שברשותכם.
לסיכום, אין כמו ערסל כדי להשרות רוגע, חדווה והנאה, על מבוגרים, ילדים ותינוקות. לכן, פנקו את עצמכם ושדרגו את הגינה שלכם בערסל יפיפה, בעיצוב עדכני ובמראה טבעי, ותזכו לשעות רבות של הנאה צרופה.